Una portada diferent
Aquest matí El Periódico de Catalunya ens ha sorprès a tots. Ha canviat la seva portada, no hi havia tants colors com ens té acostumats i ha cedit la portada als seus lectors. Avui la portada estava ocupada per les cartes al director que ha rebut el diari queixant-se i explicant les seves experiències amb la vaga de la setmana passada dels treballadors d'Iberia. Una manera força curiosa d'expressar la posició del diari en el conflicte de l'aeroport del Prat, no els sembla? Amb aquest gest, el diari català també ha recordat que és un diari que està a prop de la gent, un diari popular, una característica que el diferencia dels altres diaris.
Als diaris els costa molt canviar, fins i tot les petites modificacions diàries els fan mandra. Té un preu força elevat, per això només es modifica el disseny de la portada quan la notícia s'ho val, quan és molt important. Alguns exemples són quan es van ensorrar les Torres Bessones de Nova York, el Barça guanya la seva segona Copa d'Europa, etcètera. La portada és la presentació del diari, el que mostra per cridar l'atenció i fer que el vianant s'aturi i compri aquest diari. Podríem dir que un canvi a la portada va més enllà del fet periodístic i s'endinsa en el terreny del marquèting. El col·lapse de l'aeroport del Prat va ser molt important i va afectar milers de persones, però no es pot comparar a notícies com la nova guerra d'Israel. Es podria pensar que la vaga dels treballadors d'Ibreia no mereix la modificació de la portada, de fet cap altre diari ho ha fet, i el que sí que l'ha canviada ho ha fet uns dies després.
On no hi ha dubte és en l'estratègia que ha seguit el Periódico fent la portada que ha fet avui, acostant-se als seus lectors, cedint-los la paraula, ja que ha marcat la diferència, qüestió d'estratègia comercial.
Què en penseu de tot plegat? Us ha agradat? Creieu que hi ha un motiu suficient per canviar la portada?
Èlia
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home