frustrated13

dimecres, d’abril 19, 2006

hipocristes, els hipòcrites cristians

Hipòcristes! això és el que són la majoria que per Setmana Santa i Nadal apareixen per fer el gran paperot! amb els seus millors abrics assisteixen a missa, donen 3 duros (i podem donar gràcies) i ja es creuen que han fet l'obra generosíssima de l'any. Tota aquesta gent em treu de polleguera. D'acord que jo tampoc sóc un gran exemple i no vaig mai a missa, però ostres! intento ser coherent! Vaig a processó a tocar el timbal perquè m'agrada, però no vaig fent gala de cristianisme. Tampoc vaig a missa, però sempre que puc dono la meva mà. Els hipòcristes, en canvi, parlen molt, no falten a missa, però tampoc dubten a trepitjar-te si poden. M'explico?
N'hi ha que van publicitant que no pequen, sobretot divendres sant és molt comú trobar gent que proclama als 4 vents que ells no mengen carn perquè no volen pecar! quina gran hipocresia! Després, quan els demanes ajuda no dubten en girar-te l'esquena. O potser després es beuran dos whiskies! La veritat és que em costa molt entendre aquesta gent.
Ei! tot plegat sense ànim d'ofendre!
Èlia

3 Comments:

  • Bones....doncs si...són precioses la doble moral i la hipocresia i tota aquesta cosa fosca, que a més es propaga més ràpid que el so en els temps que corren. Pitjor que el que deies de la setmana santa (que déu ni do amb fer-el-paperet i oooh..missa oooh q maco...o que cristians que som...o quines processons i després punyalades, abusos, moralitats dubtoses..)...potser el Nadal, bé, els nadals de des de fa uns anys, que cada cop són pitjors. jo deixaria de dir-li Nadal al que es fa, per respecte a aquells que són els veritables creients, per respecte a les seves creences i les seves festes. Per la resta que entrem en el joc d'aquests pseudo-Nadals, podrien ser les festes de les loteries, les festes de la psicosi consumista, dels packs de mòbil, feliç compra obsessiva! Jo em considero no cristiana tot i creure en una idea de déu i conservar valors cristians (els quals, d'altra banda coincideixen amb els d'altres religions i filosofies)...però tots aquests insults a les creences dels creients les trobo força indignants. El que es porta són les aparences i el gaudi momentani (casaments pomposos sense creure-hi per un divorci a la vista, nens amb les palmes, acompanyats de pares amb millors gales....)...la resta no importa gaire, sembla ser. pfff. Si es diu de les noves generacions que no tenen valors (no és cap gran mentida en general), molts del món adult i educats en els suposats valors cristians, també s'ho haurien de fer mirar. Trist..però hi ha esperances en molta gent encara.

    By Blogger Yolda (Y.G.N.), at 12:50 p. m.  

  • Ei! estic molt contenta deveure que hi ha algú que reacciona a les meves reflexions! moltes gràcies per dir-hi la teva!!

    By Blogger Frustrated13, at 9:33 p. m.  

  • de res! s'ha de mantenir el cap actiu i reaccionar d'alguna manera contra el que ens envolta. Poc podrem fer per millorar moltes coses, però al menys ho deixem expressat i en parlem (scrivim) en comptes d'amoïnar-nos per d'altres coses més superficials, que és el que es porta...S'han de construir xarxes d'idees..que de vegades creec que tenen alguns punts de contagi; idea-actitut-contagi-idea-actitut. potser alguna cosa si que es pot fer pq mai se sap qui ens acaba llegint els blogs. q vagi molt bé

    By Blogger Yolda (Y.G.N.), at 10:58 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home